۱۱ معیار رتبه بندی جستجوی گوگل در سال ۲۰۱۸

۱۱ معیار رتبه بندی گوگل معیار های رتبه بندی گوگل طی سال های گذشته تغییراتی داشته است؛ از

۱۱ معیار رتبه بندی گوگل

معیار های رتبه بندی گوگل طی سال های گذشته تغییراتی داشته است؛ از آنجا که ابن معیار های برای همه ی کسب و کار های مفید هستند، باید مورد توجه قرار بگیرد. آیلاوب در مقاله ای با عنوان ۱۱ معیار رتبه بندی جستجوی گوگل در سال ۲۰۱۸ به این تغییرات واکنش نشان داده است. با ما همراه باشید تا در این مقاله تغییرات گوگل را در سال ۲۰۱۸ بررسی کنیم.

 

نوشتن محتوای منحصر به فرد

مانند گذشته در سال ۲۰۱۸ نیز محتوا همچنان پادشاه دنیای جستجو های موتور های جستجو می باشد. تجربه ای که کاربر ها از طریق گوگل به دست می آورند، برای شرکت گوگل بسیار حیاتی می باشد. در حقیقت نوشتن محتوای منحصر به فرد که مشگل کاربر را حل می کند، کلیدموفقیت است.برای نوشتن محتوای یکتا معیار ها و عوامل بسیار گسترده ای وجود دارد که می توان از آنها برای گسترش محتوای وب سایت خود استفاده کنید. اما اگر یک فرمول جامعی برای این منظور تعریف کنیم، باید بگوییم که محتوایی از طریق گوگل ایندکس می شود که حل کننده ی مشگلات کاربر مراجعه کننده باشد و بازدید کننده بتواند نیاز های خود را در این وب سایت پیدا کند. کلمه های کلید را باید درست و به جا در محتوای خود استفاده کنید. در حالت کلی گوگل محتوایی را ارزش می نهد که کاربر برای آن محتوا ارزش قائل باشد.

به کار بردن کلمات کلیدی هدفدار و بسیار دقیق کمک زیادی به سئو وب سایت شما خواهد کرد. اگر شما از عبارت های طولانی برای کلمات کلیدی خود استفاده می کنید باید توجه کافی به مفید بودن آن عبارت داشته باشید؛ چونکه غیر از این می تواند تجربه ی کاربری بدی برای وب سایت شما به همراه داشته باشد.

 غنی برای وب سایت خود ایجاد کنید

موتور جستجوی گوگل برای محتوا هایی که غنی هستند به این معنی که از طول محتوای طولانی تری برخوردار هستند، تارفیک بالایی را اختصاص می دهد. در واقع، محتوای ارزشمند برای وب سایت ها می بایست دارای ۲۰۰۰ کلمه باشد. ولی باید ذکر کرد که پست هایی که داریا ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه نیز هستند از ترافیک مناسبی نیز بر خوردار هستند. معمولا کاربر ها از خواندن پست هایی طولانی اجتناب می کنند. باید بدانید که محتوای تولید خود را نباید با گزافه گویی و پر حفی غنی کنید. باید انتقال مطلب شما خلاصه و مفید به مراجعه کنندگان ارائه شود. در کل سول یک محتوا نباید کمتر از ۵۰۰ کلمه باشد. محتوای ارزشمند یکی از ۱۱ معیار رتبه بندی گوگل می باشد.

تصاویر وب سایت خود را بهینه سازی کنید.

همه ی تصویر هایی که به وب سایت خود اصافه می کنید باید به صورت بهینه بارگذاری شود. شما می بایست حجم فایل های بارگذاری شده را کاهش دهید و همچنین برای نام فایل های از کلمه های کلیدی استفاده کنید. عنوان مناسبی را برای کمک به کاربر تعیین کنید و تگ alt را برای هر عکس وب سایت خود تعیین کنید تا در هنگام عدم بارگذاری درست عکس آن متن به نمایش گذاشته شود.

برای وب سایت خود بک لینک های قدرتمند و معتبر تهیه کنید.

در کنار محتوا، بک لینک ها می توانند کمک بسیار بزرگی به سئو وبسایت شما کنند. هنگامی که از وب سایت های معتبری برای خود بک لینک تهبه می کنید، کمک می کنید گوگل نیز شما را معتبر بشناسد. گوگل برای وب سایت هایی که از بک لینک استفاده می کنند، امتیاز های خاصی را قائل می شود و در رتبه بندی هم آن را لحاظ می کند.

شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را فعال کنید.

به اشتراک گذاری محتوای تولید شده در وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی نظیر  فیس بوک، لینکدین، پینترست، گوگل پلاس، اینستاگرام و…  باعث سئو بهتر وب سایت شما می شود. افرادی که در شبکه های اجتماعی حصور دارند/ف اگر محتوای شما معیار های لازم را داشته باشد را به اشتراک می گذارند؛ در نتیجه باعث افزایش محبوبیت وب سایت شما می شود. لینک های ورودی به وب سایت شما افزایش یافته  و سئو نیز پیشرفت خواهد کرد. مهم ترین نکته در شبکه های اجتماعی بر روز رساین منظم شبکه های اجتماعی می باشد.

 طراحی وب سایت ریسپانسیو

طراحی وب سایت  ریسپاسیو یکی از نکته هایی است که باید در زمان طراحی وب سایت مد نظر داشته باشید. در سال ۲۰۱۸ گوگل به وب سایت هایی که تجربه ی کاربری بسیار قوی ای با گوشی های همراه داشته باشند، ارزش و رتبه بندی بیشتری را در نظر می گیرد. همه ی طراح ها وب سایت و یئو کار ها باید ریسپاسیو بودن وب سایت را مد نظر قرار دهند.

بر اساس اعلام گوگل  ۴۰ درصد از جستجو ها در تلفن های همراه با هدف محلی صورت می گیرد. پس اگر وب سایت ریسپاسیوی داشته باشید می توانید از این ۴۰ درصد ترافیک خوبی را برای کسب و کار خود دسته پا کنید.

11 معیار رتبه بندی گوگل

فعال سازی جستجوی صوتی برای وب سایت خود

یکی دیگر از عوامل مهم برای رتبه بندی وب سایت ها در سال ۲۰۱۸ افزودن امکان قابلیت جستجوی صوتی برای وب سایت ها می باشد. بر اساس گفته های گوگل از هر ۵ جستجوی صورت گرفته در گوگل، یکی از آنها بر اساس جستجوی صوتی صورت می پذیرد. پس اگر شما بر روی کلمات کلیدی خود تمرکز داشته باشید، به نفع وب سایت شماست.در واقع این عمل را می توانید در الگوریتم رنک برین گوگل مشاهده کنید. این الگوریتم گوگل یک سیستم هوش مصنوعی که درک بهتر عبارت های جستجو شده را رقم می زند. در واقع عبارت های جستجو شده ای که طولانی هستند توسط این الگوریتم بهتر و جامع تر تفسیر می شوند. پس می توان نتیجه گرفت که استفاده از کلمات کلیدی ظولانی تر می تواند مزیت بزرگی در سال ۲۰۱۸ برای شما رقم بزند.

11 معیار رتبه بندی گوگل

وب سایت خود را سریع تر کنید

همان طور که گفتیم یکی از مزیت های افزایش دهنده ی تجربه ی کاربر ی بهتر، سرعت لودینگ وب سایت شما می باشد. حتما در سال ۲۰۱۸ کاربر ها در تلاش هستند تا به وب سایت های سریع تر دسترسی پیدا کنند و به هدف خود سریع تز ار قبل برسند. پس در تلاش باشید که وب سایت شما در زیر ۲ ثانیه لود شود.

وی سایت خود را امن سازید

پروتکل Https  توسط گوگل نیز تایید شده است و در سال ۲۰۱۸ یک عامل مهم برای رتبه بندی محسوب می شود. این پروتکل در واقع به کاربر های می رساند که این وب سایت امن می باشد. حتما وب سایت خود را مجهز به پروتکل Https  سازید تا امن تر شناخته بشوید.

نشانه گذاری Schema

نشانه گذاری Schema نوعی اطلاعات ساختاری است که وب سایت شما افزوده می شود تا مطالب و محتواهای وب سایت شما را برای موتور های جستجو قابل تفسیر کند. داده هایی که با استفاده از این ویژگی ساختار می یابند نرخ کلیک ار افزایش می دهند و در روند سئوی وب سایت شما تاثیر زیادی را ایفا می کنند.

عمر دامنه

عمر دامنه ی شما در واقع شاید نقش مستقیمی  در سئو وب سایت شما نداشته باشد ولی می تواند عامل مهمی برای وب سایت و کسب و کار شما داشته باشد.

2 دیدگاه در “۱۱ معیار رتبه بندی جستجوی گوگل در سال ۲۰۱۸

    1. نویسنده

ارسال دیدگاه