اصول برندیگ و نقش آن در موفقیت

اصول برندینگ را یاد بگیرید تا موفقیت را لمس کنید !

برندینگ یکی از مهمترین بخش های هر کسب وکاری، بزرگ یا کوچک، بنگاه به بنگاه (B2B) یا خرده

برندینگ یکی از مهمترین بخش های هر کسب وکاری، بزرگ یا کوچک، بنگاه به بنگاه (B2B) یا خرده فروش می باشد. در رقابت بازار که امروز به وجود آمده است، یک برند قوی و تاثیر گذار، مزیت بزرگی محسوب می شود. ولی برند سازی در حالت کلی به چه معناست و چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

اصول برندینگ را یاد بگیرید تا موفقیت رو لمس کنید !

به صورت عامیانه، برند یک اعتبار فوق العاده ی شما در نزد مشتری هاست. برند به مشتری های شما نشان می دهد که از محصولات شما چه توقعی داشته باشند و اینکه تفاوت شما با رقبایی که محصولات مشابه با شما ارائه می کنند، در چیست؟ در واقع برند شما، برآیندی از شخصیت در حال حاضر شما، شخصیتی که دوست دارید،داشته باشید و نکته نظرات دیگران درباره کسب وکار شماست. ما در این مقاله درباره ی اصول برندیگ و نقش آن در موفقیت کسب و کار شما حرف خواهیم زد.

اصول برندینگ را یاد بگیرید تا موفقیت رو لمس کنید !

شما در صنعتی که الان در آن حضور دارید به دو صورت می توانید حضور داشته باشید، یک اینکه مستقل و نوآور باشید و دومی اینکه تجربه ی زیادی دارید و برای مردم قابل اعتماد هستید. آیا محصول تولیدی شما گرانقیمت و با کیفیت فوق العاده است، یا ارزان ولی با ارزش؟ در آن واحد شما نمی توانید در هر دوی این دسته ها باشید، همان طور که نمی توانید همه ی نیاز های مشتری ها را بر آورده بکنید! در واقع شخصیت و کسب و کار شما بر پایه اینکه مشتری های هدف از شما چه می خواهند، شکل می گیرید.

پایه و اساس برند شما را لوگو یا همان نشان تجاری می سازد. وب سایت اینترنتی،ابزار های تبلیغی و همچنین بسته بندی درست باید با لگو شما همگام و مکمل باشند. و در حالت کلی برند شما را به مشتری منتقل کنند.

اصول برندینگ را یاد بگیرید تا موفقیت رو لمس کنید !

استراتژی برندینگ و ارزش آن

در واقع استراتژی برندینگ، یعنی تعیین چه چیز را، با چه روشی، در کدام محل، و به چه کسانی ارائه کنید. در حقیقت برنامه انتقال پیام برندتان با استراتژی برندینگ حاصل می شود. هر چیزی که در تبلیغات ارائه می کنید و در کانال های شبکه های اجتماعی ، به صورت عکس و کلمات منتشر می سازید، بخش های مختلفی از استراتژی های برندینگ شما می باشند.

برند سازی به صورت کاملا استراتژیک و به صورت پایدار و مستمر، منتهی به شکل گیری یک برندینگ واقعا فوق العاده می شود که این، نتیجه ای جز افزایش ارزش افزوده ی محصولات ارائه شده ی شما نیست. این امر سبب می شود محصولات مشابه ای که دارید را با قیمت بالاتری به فروش برسانید. می توانیم نوشابه کوکاکولا را یک نمونه بارز در این مسیر یاد کنیم. کوکا کولا یک برند واقعی است. در نتیجه، این برندیگ کامل می تواند برای محصولات خود قیمت بالاتری را بدهد و مردم نیز حاضرند برای محصولاتش پول پرداخت کنند.

ارزش افزوده ای که برندینگ با خود به یدک می کشد می تواند ناشی از باور مردم به کیفیت بالای برتر برند و احساساتی قلبی مشتری برگردد. برای مثال شرکت نایک ( Nike ) با گره زدن محصولات خود به ستارگان دنیای ورزش، می کوشد مشتری ها احساسات خود نسبت به ستارگان را با خرید محصولات نایک ارضا کنند. شما تصور نکنید که طرح خاص و جذاب محصولات نایک تنها عامل فروش بیشتر آن است.

تعریف برند به زبان ساده

تعریف برند را می توان به سفری تشبیه کرد که در جریان آن شما می کوشید کسب وکارتان را کشف کنید. این کار به نظر می رسد سخت، طولانی و گهگاه ناخوشایند ما نیز باشد. برای طی این سفر لازم است، برای چند سوال ما پاسخی درست و مناسبی بدهید:

اصول برندینگ را یاد بگیرید تا موفقیت رو لمس کنید !

  • بزرگترین ماموریت کسب و کار شما در چیست؟
  • محصولات و کالاهایی که شما ارئه می کنید، چه ویژگی ها و مزیت هایی دارند؟
  • در همین زمان، مشتریان کسب وکار شما چه نظری درباره ی محصولات شما دارند؟
  • دوست دارید بر اساس چه ویژگی هایی مشتری ها و کسب و کار خود را به هم گره بزنید؟

شما باید همیشه تحقیق کنید تا به عادت ها و نیاز ها ، خواسته ها مشتری های فعلی و بالقوه ی خود دست پیدا کنید، پس لازم است به آنچه خودتان می دانید اتکا نکنید، بلکه به همه چیز مطمئن باشید.

به نظر می رسد توسعه برندیگ و استراتژی های آن کمی پیچیده باشد. پس لازم است از موسسات ارائه دهنده ی مشاوره در زمینه ی اصول برندینگ مشاوره بگیرید تا راه را به اشتباه طی نکنید. پس از اینکه شمات برندتان را در واقع تعریف کردید، حال زمان آن رسیده است تا به این فکر کنید که چگونه برند خود را به دیگران معرفی کنید؟ برای این هدف ما توصیه می کنیم از روش های آزموده شده و رایج فعلی استفاده کنید.

برای کسب وکار و برند خود یک لوگو مناسب انتخاب کنید. و این لوگو را در معرض دید همه ی افراد قرار دهید.

بایستی پبام برند خود را مشخص کنید. در واقع پیام هایی که برند شما به دیگران منتقل می کنند، کدامند؟ همه ی کارمندان کسب و کار شما باید از ویژگی ها و اهداف برند شما مطلع باشند. برند کسب و کار شما باید به صورت کامل و یک پارچه باشد. برند شما دارای مفهومی است، که این مفهوم باید در همه ی اجزای کسب و کار شما نمایان و جاری باشد.

برای برند کسب و کار خودتان لحنی مناسب اختیار کنید که منعکس کننده ی برندتان باشد. این لحن انتخابی باید در تمامی ارتباطات گفتاری، تصویر سازی چه آنلاین و چه غیر آنلاین مورد استفاده قرار بگیرد. اگر لحن برند شما، به صورت گفتاری و دوستانه است، ما توصیه می کنیم که محاوره ای با مشتری های خود در ارتباط باشید. ولی اگر برندتان به صورت اداری و رسم است، سعی کنید لحن شما نیر کمی رسمی به نظر برسد.

اصول برندینگ را یاد بگیرید تا موفقیت رو لمس کنید !

برای اینکه تمای فرایند های برندینگ شما کامل انجام شود، توصیه می کنیم برای کسب وکار خودتان یک شعار تبلیغاتی تدارک ببینید. یک شعار به یادماندنی ، با معنا و مختصر تهیه کنید که نماینگر ماهیت برند شما باشد.

برای ابزار های بازاریابی خود ، دکوراسیون و استاندارد های واحد و مطابق با برند خود طراحی کنید. در همه ی المان های مورد استفاده در کسب وکارتان باید طرح، رنگ، لوگو  و شکل و احساس مساوی وجود داشته باشد. الزامی نیس  ولخرجی کنید، فقط کافی است ثابت قدم بوده و رویه را به یک شکل ادامه دهید.

در عمل به وعده های خود صادق باشید، چونکه اگر نتوانید آنچه را که قول داده اید به مشتری ها خود برسانید، نه تنها شما را به دیگران تبلیغ نمی کنند ، بلکه خودشان نیز دیگر به کسب وکار شما رجوع نخواهند کرد.

برای به نتیجه رساندن برند خود حتما در کار های خود ثبات داشته باشید. این توصیه مهم ترین توصیه در برند سازی می باشد. اگر چنانچه رویه ای ثابت را در نظر نگیرید، همه ی تلاش های شما در برند سازی به باد خواهد رفت.

2 دیدگاه در “اصول برندینگ را یاد بگیرید تا موفقیت را لمس کنید !

    1. نویسنده

ارسال دیدگاه