اگر شما یک دفتر کار یا یک شرکت حقوقی دارید، زمان آن رسیده است که دفتر خود را با یک وب سایت جدید مدرن کنید، احتمالاً به این فکر می کنید که چرا باید وکلا و شرکت های حقوقی هم باید سایت داشته باشند و یا آیا باید من هم سایتی برای شرکت خود داشته باشم. ممکن است مانند بسیاری که داشتن وب سایت، برای کسب و کار خود را ضرورت می دانند هم عقیده باشید و یا نه! فعلا معتقدید که همون دفتر کار یا شرکت، کار شما را راه می اندازد.
در پایان مقاله، شما به این اصل اساسی خواهید رسید که یک وب سایت باید به دلایل متعددی، جزء ضروری ترین ارکان در شرکت حقوقی شما باشد.
از آنجایی که شرکت های حقوقی نیز مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به جذب مشتری دارند. شرکت های حقوقی یا به طور کلی صنعت حقوقی باید از قدرت خلاقیت در هنگام ایجاد وب سایت استفاده کنند. ایجاد یک برند منحصر به فرد از خدمات بسیار مهم است. یک وب سایت می تواند کارهای زیادی را برای شرکت های حقوقی انجام دهد. به مرور این وب سایت شخصیت یا تصویر خاصی را در بین افراد می سازد که افراد را وادار به اعتماد می کند و با اعتماد سرمایه گذاری به سمت شرکت بیشتر می شود. در دنیایی پر از چهرههای مختلف و متنوع، در این زمینه خاص زیرکی و نوآوری مورد نیاز است.
موسسات حقوقی در کنار اینکه فرآیندهای مربوط به خدمات حقوقی را تقویت میکنند باید جنبه بازاریابی را نیز همگام پیش ببرند. جدا از جنبه بازاریابی، یک وب سایت خوب همچنین می تواند با انتشار اطلاعات حقوقی به یک وب سایت کاملا کاربردی از نظر مشتریان تبدیل شود. همه ی این ها با جمع آوری اطلاعات و برنامه ریزی به سادگی بر روی وب سایت اجرا می شود.
بررسی طراحی سایت حقوقی
حوزه حقوقی یک صنعت پرسرعت است. با توجه به این، یک وب سایت کاربردی در هر شرکت حقوقی حیاتی است. مشتریان را نباید به سادگی از دست داد، به خصوص در هنگام برخورد با موارد حساس به زمان.
وب سایت ابزاری قدرتمند برای ایجاد برند شما و ایجاد کسب و کار است. صنعت قانون نیز مستثنی نیست.
برخی از وکلا سعی می کنند فقط با رسانه های اجتماعی و لیست های موجود در سایت های تبلیغاتی کنار بیایند، اما رقابت در این راه دشوارتر است. با تنها یک صفحه در یک سایت گسترده که شامل بسیاری از نمایه های وکلا است، به راحتی در نویز بصری گم خواهید شد. حتی در صورت دیده شدن اگر نمایه شما به وبسایت خودتان پیوند نخورد، ممکن است نمایه دیگری جایگزین شما شود و شما به راحتی مشتری خود را از دست بدهید.
اگر میخواهید در مورد هزینه طراحی سایت بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید.
وقتی یک وب سایت اختصاصی دارید، راحت تر متمایز می شوید. شما می توانید وب سایت خود را سئو کنید البته اینکار را متخصصان بازاریابی دیجیتال برای شما انجام میدهند، بهینه سازی یا همان سئوی سایت باعث می شود در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل بیشتر دیده شوید. یک وب سایتی که بهینه شده است، خوانایی آن به خوبی طراحی شده است، عملکرد خوبی دارد و شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود برای مشتریان به نمایش می گذارد. اگر این الزامات را برآورده کنید، به اندازه کافی در موتورهای جستجو رتبه خواهید داشت تا مشتریان شما را ببینند و کلیک کنند.
محتوایی که یک برای داشتن یک وب سایت موفق به آن نیاز دارید
وب سایت شرکت حقوقی شما جایی است که افراد در حال وبگردی برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد شما به عنوان یک وکیل و کار شما می روند. شما وب سایتی می خواهید که شامل پاسخ به همه سؤالاتی باشد که ممکن است کسی داشته باشد، به علاوه اطلاعات کلیدی که فکر نمی کردید کسی بپرسد.
برای گنجاندن تمام اطلاعات مناسب، هم برای بازدیدکنندگان و هم برای موتورهای جستجویی که این بازدیدکنندگان را جذب می کنند، وب سایت شما باید صفحات زیر را داشته باشد:
1.صفحه اصلی
بسیاری از افرادی که از صفحه اصلی شما بازدید می کنند، هیچ اطلاع قبلی از شما یا شرکت شما ندارند. شما در این صفحه به آنها یک نمای کلی از عملکرد خود ارائه میدهید.
شما باید در صفحه نخست وب سایت خود به بازدیدکننده این حس را بدهید که آیا خدمات شما برای نیازهای آنها مناسب است یا خیر. به عنوان مثال صفحه اصلی شما میتواند موارد زیر را داشته باشد:
- نوع کارهای حقوقی که انجام می دهید
- شرایط شما به طور خلاصه
- چرا یک مشتری باید شما را انتخاب کند
- قسمتی برای بازدیدکننده ای که به همکاری یا تجارت با شما علاقه مند است، چه گام های نیاز است؟ چطور باید با شما تماس بگیرند؟
2.صفحه درباره ما
در صفحه درباره خود، می توانید به جزئیات بیشتری در مورد خود یادداشت کنید. حتما اطلاعاتی در مورد:
- سابقه، تحصیلات و تجربه خودتان
- سابقه شرکت خود
- جوایز و عناوینی که تاکنون موفق به کسب شده اید
- چرا مردم شما را انتخاب می کنند؟
صفحه درباره شما باید چیزی بیش از یک بیوگرافی ساده باشد. صفه درباره شما باید به مشتریان بالقوه بگوید که چرا شما بهترین فرد برای انتخاب آنها هستید، از جمله هر تخصصی که شما را از رقبا متمایز می کند.
3.صفحه خدمات ما
صفحه خدمات شما حوزههای تمرینی و خدماتی را که پوشش میدهید توصیف میکند. اگر شرکت شما در چندین زمینه مختلف فعالیت می کند، برای هر کدام صفحات فرود منحصر به فرد ایجاد کنید. و در این صفحه پیوندهای مربوطه را سازماندهی کنید تا افراد بتوانند به راحتی آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
مزایای داشتن وب سایت برای وکلا
راهی برای آموزش مخاطبان
بازاریابی به تنهایی سازنده نیست. شما باید اطلاعات ارزشمندی را برای مخاطبان و مشتریان خود ارائه دهید. می توانید وبلاگ یا محتوای ویدیویی ایجاد کنید تا به آنها در حل مشکلات ساده حقوقی کمک کنید. با این کار شما ناخواسته هم برند خود را می سازید و هم به نوعی برای خدمات خود بازاریابی می کنید. یکی دیگر از راه های افزایش حضور خود در بین مشتریان حقوقی، دادن اطلاعات لازم در مورد موسسه حقوقی خود به آنها است. چرا که یافتن شرکت حقوقی مناسب برای رسیدگی به پرونده نیاز به تحقیقات قابل توجهی دارد. باید با اطلاعاتی که به مردم میدهید اعتماد آنها را به شرکت خود جلب کنید.
بنابراین، وبسایتی مورد اعتماد است که حجم زیادی از اطلاعات مانند سالها تجربه شرکت، پروندههایی که برنده شدهاید و هر گونه اطلاعات مرتبط با حرفه شما را ارائه میکند تا مردم را متقاعد کند که از خدمات شما استفاده کنند.
نکته: صفحه «درباره ما» را تا حد امکان پرمحتوا بسازید. طوری به نظر برسید که مشتری انگار دارد با شخصی صحبت می کند که می تواند تضمین کند که در پرونده خود پیروز می شود.
ایجاد اعتماد و اعتبار
نمایش مهارت ها و دانش خود به صورت آنلاین و تقویت دستاوردهای شرکت حقوقی در رسانه های اجتماعی و وب سایت می تواند اعتماد و اعتبار بیشتری برای شما ایجاد کند. با نوع خدماتی که ارائه می دهید، مشتریان احتمالی شما افزایش می یابد. بنابراین با استفاده از این نوع محتواها می توانید وب سایت خود را بهینه کنید.
یکی دیگر از راه های موثر برای ایجاد اعتبار از طریق وب سایت شما، ایجاد محتوای با ارزش است. اگر به طور مداوم محتوای عالی منتشر کنید، مردم کم کم شروع به نوشتن نظرات و پیوند دادن به وب سایت شما می کنند. برخی از افراد تمایل دارند شرکت های حقوقی را بر اساس توصیه ها و نظرات مشتریان دیگر ارزیابی کنند.
بنابراین، میتوانید برای کمک به مردم در حل مشکلاتشان سرمایهگذاری کنید، حتی به روشهای کوچک مانند راهاندازی پادکست، وبینارها یا حتی با پاسخ دادن به نظرات آنها در رسانههای اجتماعی. این عمل می تواند محبوبیت شما را به شدت افزایش دهد و در عین حال مراجعات بیشتری را به دست آورید.
مشتریان حقوقی به چیزی نیاز دارند که بتوانند قبل از اینکه سرنوشت خود را به دست شما بسپارند، از پایان کار مطمعن باشند. هدف وب سایت شما باید رفع نیاز باشد. شما باید مردم را متقاعد کنید که تنها چیزی که نیاز دارند کمک شماست.
در مقابل رقبای خود با قدرت ادامه دهید
بارها و بارها یادآوری شده ایم که اساس هر کسب و کاری ایجاد یک رابطه خوب با مشتری است. باید با محبت و روی خوش با آنها رفتار کنید. باید به آنها نشان دهید که تمام تلاش خود را برای آنها انجام می دهید. دقیقاً با همین روش است که یک وب سایت می تواند مشتریان بیشتری پیدا کند و مشتریان فعلی را حفظ کند.
با امکاناتی نظیر پشتیبانی مشتری 24 ساعته، مشتریان شما همیشه می توانند تماس بگیرند و در مورد پیشرفت پرونده خود بپرسند، از این رو، با شرکت شما یا وکالت شما احساس راحتی می کنند. در مورد مشتریان جدید، با پشتیبانی آنلاین فعال می توانید آنها را در مورد تخصص های شرکت یا سابقه خود مطلع کنید و حتی آنها را متقاعد کنید که خدمات شما را امتحان کنند.
نتیجه:
داشتن دفتر فیزیکی دیگر کافی نیست. ایجاد برند تجاری شما نیاز به وب سایتی دارد که نشان دهنده کیفیت خدمات شما باشد. بهترین راه برای متمایز کردن شرکت حقوقی خود، ایجاد یک وب سایت بصری است که مشتریان همیشه بتوانند در مواقع نیاز به آن دسترسی داشته باشند.
سخن آخر
در پایان امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشه و توانسته باشید از آن ایده بگیرید و در آینده نزدیک شما نیز وب سایت اختصاصی خود را داشته باشید. اگر در مورد خدمات طراحی سایت سوالی دارید و نیازمند مشاوره هستید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.