11 معیار رتبه بندی گوگل
معیارهای رتبه بندی گوگل طی سال های گذشته تغییراتی داشته است. از آنجا که این معیارها برای همه ی کسب و کارها مفید هستند، باید مورد توجه قرار بگیرند. آیلاوب در مقاله ای با عنوان 11 معیار رتبه بندی جستجوی گوگل در سال 2022 به این تغییرات واکنش نشان داده است. با ما همراه باشید تا در این مقاله تغییرات گوگل را در سال 2022 بررسی کنیم.
نوشتن محتوای منحصر به فرد
مانند گذشته در سال 2022 نیز محتوا همچنان پادشاه دنیای جستجوهای موتور های جستجو می باشد. تجربه ای که کاربر ها از طریق گوگل به دست می آورند، برای شرکت گوگل بسیار حیاتی می باشد. در حقیقت نوشتن محتوای منحصر به فرد که مشکل کاربر را حل کند، کلید موفقیت است. برای نوشتن محتوای یکتا معیارها و عوامل بسیار گسترده ای وجود دارد که می توان از آنها برای گسترش محتوای وب سایت خود استفاده کنید. اما اگر یک فرمول جامعی برای این منظور تعریف کنیم، باید بگوییم که محتوایی از طریق گوگل ایندکس می شود که حل کننده ی مشکلات کاربر مراجعه کننده باشد و بازدید کننده بتواند نیاز های خود را در این وب سایت پیدا کند. کلمه های کلید را باید درست و به جا در محتوای خود استفاده کنید. در حالت کلی گوگل محتوایی را ارزش می نهد که کاربر برای آن محتوا ارزش قائل باشد.
به کار بردن کلمات کلیدی هدفدار و بسیار دقیق کمک زیادی به سئو وب سایت شما خواهد کرد. اگر شما از عبارت های طولانی برای کلمات کلیدی خود استفاده می کنید باید توجه کافی به مفید بودن آن عبارت داشته باشید؛ چونکه غیر از این می تواند تجربه ی کاربری بدی برای وب سایت شما به همراه داشته باشد.
محتوای غنی برای وب سایت خود ایجاد کنید
موتور جستجوی گوگل برای محتواهایی که غنی هستند به این معنی که از طول محتوای طولانی تری برخوردار هستند، ترافیک بالایی را اختصاص می دهد. در واقع، محتوای ارزشمند برای وب سایت ها می بایست دارای 2000 کلمه باشد. ولی باید ذکر کرد پست هایی که دارای 700 تا 1000 کلمه هستند نیز از ترافیک مناسبی برخوردار هستند. معمولا کاربرها از خواندن پست های طولانی اجتناب می کنند. باید بدانید که محتوای خود را نباید با گزافه گویی و پرحرفی غنی کنید. باید انتقال مطلب شما به صورت خلاصه و مفید به مراجعه کنندگان باشد. در کل طول یک محتوا نباید کمتر از 500 کلمه باشد. محتوای ارزشمند یکی از 11 معیار رتبه بندی گوگل می باشد.
تصاویر وب سایت خود را بهینه سازی کنید.
همه ی تصویرهایی که به وب سایت خود اصافه می کنید باید به صورت بهینه بارگذاری شوند. شما می بایست حجم فایل های بارگذاری شده را کاهش دهید و همچنین برای نام فایل ها از کلمه های کلیدی استفاده کنید. عنوان مناسبی را برای کمک به کاربر تعیین کنید و تگ alt را برای هر عکس وب سایت خود تعیین کنید تا در هنگام عدم بارگذاری درست عکس آن متن به نمایش گذاشته شود.
برای وب سایت خود بک لینک های قدرتمند و معتبر تهیه کنید.
در کنار محتوا، بک لینک ها می توانند کمک بسیار بزرگی به سئو وبسایت شما کنند. هنگامی که از وب سایت های معتبری برای خود بک لینک تهیه می کنید، به گوگل کمک می کنید شما را معتبر بشناسد. گوگل برای وب سایت هایی که از بک لینک استفاده می کنند، امتیازهای خاصی را قائل می شود و در رتبه بندی هم آن را لحاظ می کند.
شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را فعال کنید.
به اشتراک گذاری محتوای تولید شده ی وب سایت خود در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، لینکدین، پینترست، گوگل پلاس، اینستاگرام و… باعث سئو بهتر وب سایت شما می شود. افرادی که در شبکه های اجتماعی حضور دارند، اگر محتوای شما معیارهای لازم را داشته باشد آن را به اشتراک می گذارند؛ در نتیجه باعث افزایش محبوبیت وب سایت شما می شوند. لینک های ورودی به وب سایت شما افزایش یافته و سئو نیز پیشرفت خواهد کرد. مهم ترین نکته در شبکه های اجتماعی بروز رسانی منظم شبکه های اجتماعی می باشد.
طراحی وب سایت ریسپانسیو
طراحی وب سایت ریسپانسیو یکی از نکته هایی است که باید در زمان طراحی وب سایت مد نظر داشته باشید. در سال 2022 گوگل به وب سایت هایی که تجربه ی کاربری بسیار قوی ای با گوشی های همراه داشته باشند، ارزش و رتبه بندی بیشتری در نظر می گیرد. همه ی طراح های وب سایت و سئو کارها باید ریسپاسیو بودن وب سایت را مد نظر قرار دهند.
بر اساس اعلام گوگل 40 درصد از جستجوها در تلفن های همراه با هدف محلی صورت می گیرد. پس اگر وب سایت ریسپانسیوی داشته باشید می توانید از این 40 درصد ترافیک خوبی را برای کسب و کار خود دسته پا کنید.
فعال سازی جستجوی صوتی برای وب سایت خود
یکی دیگر از عوامل مهم برای رتبه بندی وب سایت ها در سال 2018 افزودن امکان قابلیت جستجوی صوتی برای وب سایت ها می باشد. بر اساس گفته های گوگل از هر 5 جستجوی صورت گرفته در گوگل، یکی از آنها بر اساس جستجوی صوتی صورت می پذیرد. پس اگر شما بر روی کلمات کلیدی خود تمرکز داشته باشید، به نفع وب سایت شماست. در واقع این عمل را می توانید در الگوریتم رنک برین گوگل مشاهده کنید. این الگوریتم گوگل یک سیستم هوش مصنوعی است که درک بهتر عبارت های جستجو شده را رقم می زند. در واقع عبارت های جستجو شده ای که طولانی هستند توسط این الگوریتم بهتر و جامع تر تفسیر می شوند. پس می توان نتیجه گرفت که استفاده از کلمات کلیدی طولانی تر می تواند مزیت بزرگی در سال 2018 برای شما رقم بزند.
وب سایت خود را سریع تر کنید
همان طور که گفتیم یکی از مزیت های افزایش دهنده ی تجربه ی کاربری بهتر، سرعت لودینگ وب سایت شما می باشد. حتما در سال 2018 کاربرها در تلاش هستند تا به وب سایت های سریع تر دسترسی پیدا کنند و به هدف خود سریع تر از قبل برسند. پس در تلاش باشید که وب سایت شما در زیر 2 ثانیه لود شود.
وی سایت خود را امن سازید
پروتکل Https توسط گوگل نیز تایید شده است و در سال 2018 یک عامل مهم برای رتبه بندی محسوب می شود. این پروتکل در واقع به کاربرها می رساند که این وب سایت امن می باشد. حتما وب سایت خود را مجهز به پروتکل Https سازید تا امن تر شناخته بشوید.
نشانه گذاری Schema
نشانه گذاری Schema نوعی اطلاعات ساختاری است که به وب سایت شما افزوده می شود تا مطالب و محتواهای وب سایت شما را برای موتور های جستجو قابل تفسیر کند. داده هایی که با استفاده از این ویژگی ساختار می یابند نرخ کلیک ار افزایش می دهند و در روند سئوی وب سایت شما تاثیر زیادی را ایفا می کنند.
عمر دامنه
عمر دامنه ی شما در واقع شاید نقش مستقیمی در سئو وب سایت شما نداشته باشد ولی می تواند عامل مهمی برای وب سایت و کسب و کار شما باشد.
3 پاسخ
بسیار مقاله مفید و کاربردی بود، بسیار تشکر از آیلا وب و مدیران شایسته اون
براتون آرزوی موفقیت دارم
خواهش می کنم. از حسن توجه شما بسیار ممنونیم.
موفق باشید.
سلام خدمت شما
مقاله مفید و جامعی بود ممنون که ارائه کردین. بی صبرانه منتظر مقالات بعدی شما هستم
فرهود