آیلاوب ، یاری گر کسب و کار شما

تماس : 04137738376

شبکه های اجتماعی :

اصول برندینگ را یاد بگیرید تا موفقیت را لمس کنید !

برندینگ یکی از مهمترین بخش های هر کسب و کاری، بزرگ یا کوچک، بنگاه به بنگاه (B2B) یا خرده فروشی می باشد. در رقابت بازار که امروز به وجود آمده است، یک برند قوی و تاثیر گذار، مزیت بزرگی محسوب می شود. ولی برندسازی در حالت کلی به چه معناست و چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

به صورت عامیانه، برند اعتبار شما در نزد مشتری ها است. برند به مشتری های شما نشان می دهد که از محصولات شما چه توقعی داشته باشند و اینکه تفاوت شما با رقبایی که محصولات مشابه با شما ارائه می کنند، در چیست؟ در واقع برند شما، برآیندی از شخصیت در حال حاضر شما، شخصیتی که دوست دارید در آینده داشته باشید و نکته نظرات دیگران درباره کسب و کار شماست. ما در این مقاله درباره ی اصول برندینگ و نقش آن در موفقیت کسب و کار شما حرف خواهیم زد.

شما در صنعتی که الان در آن حضور دارید به دو صورت می توانید حضور داشته باشید، یک اینکه مستقل و نوآور باشید و دومی اینکه تجربه زیادی دارید و برای مردم قابل اعتماد هستید. آیا محصول تولیدی شما گران قیمت و با کیفیت فوق العاده است یا ارزان ولی با ارزش؟ در آن واحد شما نمی توانید در هر دوی این دسته ها باشید، همان طور که نمی توانید همه ی نیاز های مشتری ها را بر آورده بکنید! در واقع شخصیت و کسب و کار شما بر پایه اینکه مشتری های هدف از شما چه می خواهند، شکل می گیرد.

پایه و اساس برند شما را لوگو یا همان نشان تجاری می سازد. وب سایت اینترنتی، ابزار های تبلیغی و همچنین بسته بندی درست باید با لوگو شما همگام و مکمل باشند و در حالت کلی برند شما را به مشتری منتقل کنند.

استراتژی برندینگ و ارزش آن

در واقع استراتژی برندینگ، یعنی تعیین اینکه چه چیز را، با چه روشی، در کدام محل و به چه کسانی ارائه دهید. در حقیقت برنامه ی انتقال پیام برندتان با استراتژی برندینگ حاصل می شود. هر چیزی که در تبلیغات ارائه می کنید و در کانال های شبکه های اجتماعی، به صورت عکس و کلمات منتشر می سازید، بخش های مختلفی از استراتژی های برندینگ شما می باشند.

برند سازی به صورت کاملا استراتژیک و به صورت پایدار و مستمر، منتهی به شکل گیری یک برندینگ واقعا فوق العاده می شود که این، نتیجه ای جز افزایش ارزش افزوده ی محصولات ارائه شده ی شما نیست. این امر سبب می شود محصولات مشابه ای که دارید را با قیمت بالاتری به فروش برسانید. می توانیم نوشابه کوکا کولا را یک نمونه بارز در این مسیر یاد کنیم. کوکا کولا یک برند واقعی است. در نتیجه، این برندینگ می تواند برای محصولات خود قیمت بالاتری را بدهد و مردم نیز حاضرند برای محصولاتش پول پرداخت کنند.

ارزش افزوده ای که برندینگ با خود به یدک می کشد می تواند ناشی از باور مردم به کیفیت بالای برند و احساسات قلبی مشتری برگردد. برای مثال شرکت نایک ( Nike ) با گره زدن محصولات خود به ستارگان دنیای ورزش، می کوشد مشتری ها احساسات خود نسبت به ستارگان را با خرید محصولات نایک ارضا کنند. شما تصور نکنید که طرح خاص و جذاب محصولات نایک تنها عامل فروش بیشتر آن است.

تعریف برند به زبان ساده

تعریف برند را می توان به سفری تشبیه کرد که در جریان آن شما می کوشید کسب و کارتان را کشف کنید. این کار به نظر می رسد سخت، طولانی و گاهی ناخوشایند نیز باشد. برای طی این سفر لازم است، به چند سوال ما پاسخی درست و مناسب بدهید:

  • بزرگترین ماموریت کسب و کار شما در چیست؟
  • محصولات و کالاهایی که شما ارائه می کنید، چه ویژگی ها و مزیت هایی دارند؟
  • در همین زمان، مشتریان کسب و کار شما چه نظری درباره ی محصولات شما دارند؟
  • دوست دارید بر اساس چه ویژگی هایی مشتری ها و کسب و کار خود را به هم گره بزنید؟

شما باید همیشه تحقیق کنید تا به عادت ها، نیازها و خواسته های مشتری های فعلی و بالقوه ی خود دست پیدا کنید، پس لازم است به آنچه خودتان می دانید اتکا نکنید، بلکه همیشه به روز بوده و به همه چیز مطمئن باشید.

به نظر می رسد توسعه برندینگ و استراتژی های آن کمی پیچیده باشد. پس لازم است از موسسات ارائه دهنده ی مشاوره در زمینه ی اصول برندینگ مشاوره بگیرید تا راه را به اشتباه طی نکنید. پس از اینکه شما برندتان را تعریف کردید، حال زمان آن رسیده است تا به این فکر کنید که چگونه برند خود را به دیگران معرفی کنید؟ برای این هدف ما توصیه می کنیم از روش های آزموده شده و رایج فعلی استفاده کنید.

برای کسب وکار و برند خود یک لوگو مناسب انتخاب کنید. و این لوگو را در معرض دید همه ی افراد قرار دهید.

بایستی پبام برند خود را مشخص کنید. در واقع پیام هایی که برند شما به دیگران منتقل می کنند، کدامند؟ همه ی کارمندان کسب و کار شما باید از ویژگی ها و اهداف برند شما مطلع باشند. برند کسب و کار شما باید به صورت کامل و یکپارچه باشد. برند شما دارای مفهومی است که این مفهوم باید در همه ی اجزای کسب و کار شما نمایان و جاری باشد.

برای برند کسب و کار خودتان لحنی مناسب اختیار کنید که منعکس کننده ی برندتان باشد. این لحن انتخابی باید در تمامی ارتباطات گفتاری و تصویرسازی، چه آنلاین و چه غیر آنلاین مورد استفاده قرار بگیرد. اگر لحن برند شما، به صورت گفتاری و دوستانه است، ما توصیه می کنیم که محاوره ای با مشتری های خود در ارتباط باشید. ولی اگر برندتان به صورت اداری و رسمی است، سعی کنید لحن شما نیر کمی رسمی به نظر برسد.

برای اینکه تمام فرایندهای برندینگ شما کامل انجام شود، توصیه می کنیم برای کسب و کار خودتان یک شعار تبلیغاتی تدارک ببینید. یک شعار به یاد ماندنی ، با معنا و مختصر تهیه کنید که نماینگر ماهیت برند شما باشد.

برای ابزارهای بازاریابی خود ، دکوراسیون و استاندارد های واحد و مطابق با برند خود طراحی کنید. در همه ی المان های مورد استفاده در کسب و کارتان باید طرح، رنگ، لوگو  و شکل و احساس مساوی وجود داشته باشد. الزامی نیست  ولخرجی کنید، فقط کافی است ثابت قدم بوده و رویه را به یک شکل ادامه دهید.

در عمل به وعده های خود صادق باشید، چون که اگر نتوانید آنچه را که قول داده اید به مشتری های خود برسانید، نه تنها شما را به دیگران تبلیغ نمی کنند ، بلکه خودشان نیز دیگر به کسب و کار شما رجوع نخواهند کرد.

برای به نتیجه رساندن برند خود حتما در کارهای خود ثبات داشته باشید. این توصیه مهم ترین توصیه در برندسازی می باشد. اگر چنانچه رویه ای ثابت را در نظر نگیرید، همه ی تلاش های شما در برندسازی به باد خواهد رفت.

آیلاوب

آیلاوب

آیلاوب در زمینه طراحی و توسعه نرم افزار دارای تجربه ی 10 ساله می باشد. رصد هر لحظه ی بازار و نیاز های کسب و کار های موجود، باعث پیشرفت آیلاوب و مشتری های آن شده است.

2 پاسخ

  1. با عرض سلام و خسته نباشید
    واقعا مقاله ی مفیدی بود
    ممنونم از تیم ایلا وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای درخواست مشاوره یا سفارش طراحی وب سایت، می توانید از طریق فرم زیر اقدام نمایید.

بعد از اینکه فرم پر کردید، کارشناسان آیلاوب در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت. ما هیچ کمکی از علاقمندان دریغ نخواهیم کرد.